Trening dla Ciebie

Dla kobiet

Podstawy Funkcjonalnego Treningu Medycznego opierają się na poprawie propriocepcji, czyli czucia głębokiego lub koordynacji wewnątrz mięśniowej.

Z punktu widzenia funkcjonalności istotny jest nie tyle wzrost siły, ile poprawa sensomotoryki czyli sterowania układu ruchu poprzez układ nerwowy. W Treningu Rehabilitacyjnym dominują więc ćwiczenia angażujące całe łańcuchy mięśniowe, a nie wyizolowane grupy mięśni. Ponieważ głównym celem tego rodzaju treningu jest odtworzenie naturalnej równowagi pomiędzy napięciem mięśni głębokich i powierzchownych. Cały ten proces zorganizowany jest w przyjaznych warunkach, a nie sali rehabilitacyjnej dając pacjentom po kontuzji komfort treningu w klimacie odmiennym od szpitalnego. Podczas treningu funkcjonalnego wykorzystuje się specjalnie zaprojektowany w tym celu sprzęt taki jak: BOSU, TRX, air dyski, piłki o różnej wielkości i kształcie.

Funkcjonalny Trening Medyczny wskazany jest szczególnie w procesie rehabilitacji stawów kolanowych i skokowych oraz w rehabilitacji sportowców.

Dla mężczyzn

Myślisz, że Pilates jest tylko dla kobiet? Nic bardziej mylnego!

Metoda została stworzona przez mężczyznę – Josepha Pilatesa, dla mężczyzn! Zainteresowanie metodą Pilatesa wśród kobiet pojawiło się znacznie później. Jakie korzyści przynoszą Mężczyznom treningi metodą Pilatesa?

  • szczupła sylwetka
  • dłuższe i smuklejsze mięśnie
  • poprawa postawy ciała
  • płaski brzuch i mocne plecy
  • mniej bólów pleców
  • większa elastyczność ciała
  • większa siła funkcjonalna
  • świetne samopoczucie

Dzięki ćwiczeniom Pilatesa utrzymasz także dłużej pełna sprawność seksualną! Pilates ma również zastosowanie jako trening wspomagający w różnych dyscyplinach sportowych (jeździectwo, golf, tenis, kolarstwo, biegi) zapobiegając kontuzjom i pozwalając osiągać lepsze wyniki.

Przyjdź i poczuj różnicę…

Sprawdź grafik i zapisz się na zajęcia.

Dla kobiet ciężarnych i młodych mam

Ciąża to nie powód, żeby rezygnować z aktywności. Sprawna mama to przecież same korzyści – nie tylko dla dziecka, ale i dla niej samej. Zadbaj o to, by być w formie przez całe dziewięć miesięcy.

Jeśli do tej pory uprawiałaś sport, z pewnością nie będziesz chciała zrezygnować z ruchu. I wcale nie musisz. Powinnaś tylko dostosować rodzaj ćwiczeń do stanu, w którym teraz jesteś, zwłaszcza gdy twój brzuszek zacznie się już zaokrąglać. Również przyszłe mamy, które do tej pory nie ćwiczyły regularnie, mogą zadbać o swoją kondycję, bo to naprawdę doskonały sposób, by lepiej przygotować się do porodu. Zresztą już podczas ciąży dostrzeżesz znaczne korzyści, bo dzięki ćwiczeniom zminimalizujesz dolegliwości kolejnych miesięcy.

Pilates dla kobiet ciężarnych to forma aktywnego wypoczynku, który wpływa pozytywnie na stan psychiczny i fizyczny zarówno matki jak i dziecka. Ćwiczenia Pilatesa poprawiają sprawność fizyczną i powoduje świetne samopoczucie przez cały okres ciąży.

Korzyści dla mamy wynikające z systematycznego wykonywania ćwiczeń Pilatesa w czasie ciąży i po porodzie:

  • lepsza ogólna sprawność fizyczna i wydolność układu krążenia zarówno w czasie ciąży jak i po porodzie,
  • mniejszy przyrost masy ciała i mniejsze odkładanie się tkanki tłuszczowej w czasie ciąży, jak również krótszy okres utrzymywania się ich po porodzie
  • lepsze ogólne samopoczucie, mniejsza podatność na stres zarówno w czasie ciąży i po porodzie
  • krótszy poród, rzadsze powikłania. Endorfiny wydzielane podczas wysiłku fizycznego wpływają na podniesienie progu odczuwania bólu, co ma bezpośredni wpływ na łagodniejszy przebieg porodu niż u kobiet nie ćwiczących.
  • szybszy powrót do formy po porodzie.

Korzyści dla dziecka wynikające z systematycznego wykonywania ćwiczeń Pilatesa przez mamę w czasie ciąży:

  • zmniejszona częstotliwość stanów zagrożenia płodu – zarówno w czasie ciąży, jak i podczas porodu
  • dzieci ćwiczących matek mają większą wagę urodzeniową, niż u dzieci matek nie ćwiczących.
  • łożysko poprzez ćwiczenia lepiej się rozrasta i dużo lepiej zaopatruje dziecko w składniki odżywcze
  • szybszy rozwój psychomotoryczny dziecka przez pierwsze 5 lat życia

Na ćwiczenia Pilatesa zapraszamy również młode mamy w okresie połogu oraz mamy z dziećmi do 12-ego mięsiąca. Wykonywanie ćwiczeń razem z dzieckiem wzmacnia więź pomiędzy mamą i maluszkiem. Mama może spokojnie ćwiczyć, wiedząc co w tym czasie dzieje się z jej dzieckiem, a gdy jest potrzeba może przerwać ćwiczenia i przewinąć lub nakarmić maleństwo.

Ćwiczenia pilatesa systematycznie wykonywane w okresie połogu korzystnie wpływają na:

  • wzmocnienie mięśni dna miednicy tzw mięśni Kegla odpowiedzialnych m.in. za kontrolowanie czynności fizjologicznych
  • wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych
  • wzmocnienie i uelastycznienie mięśni brzucha
  • redukcję napięcia górnej części pleców oraz szyi spowodowanych karmieniem piersią
  • redukcje masy ciała i pozbycie się zbędnych kilogramów pozostałych po okresie ciąży
  • poprawę samopoczucia psychofizycznego

Sprawdź grafik i zapisz się na zajęcia.

Dla seniorów

Z wiekiem narząd ruchu, który zapewnia nam utrzymanie prawidłowej postawy ciała i dowolne zmiany pozycji oraz przemieszczanie się podlega uszczerbkowi czasu. Upośledzenie jego funkcji jest szczególnie dotkliwe, gdyż nie tylko przynosi rozmaite dolegliwości, ale stanowi przeszkodę w pracy, prowadzeniu normalnego życia i wszelkiej aktywności fizycznej. Choroby układu ruchu dotykają ludzi w każdym wieku, szczególnie jednak dotyczą osób w wieku ZŁOTEJ JESIENI.

Dlatego, tak dużego znaczenia nabierają ćwiczenia Pilatesa, w trakcie, których wykorzystuje się różne formy ćwiczeń ogólnorozwojowych, oddechowych, gibkościowych i rozciągających, a także terapeutycznych, ukierunkowanych na wzmocnienie i usprawnienie poszczególnych grup mięśniowych, poprawiających ruchomość w stawach i parametry fizjologiczne organizmu oraz zmniejszających dolegliwości bólowe.

Ta prozdrowotna forma aktywność fizycznej stanowi więc doskonałe połączenie przyjemności z wszechstronnym usprawnianiem całego ciała. Umiejętne zastosowanie ćwiczeń Pilatesa może stać się swoistym panaceum na wszelkiego rodzaju dolegliwości i niedomagania w zaawansowanym wieku.

W przypadku osób w podeszłym wieku nie ma właściwie przeciwwskazań do podejmowania ćwiczeń według metody Pilatesa, a regularny udział w zajęciach zapewni Wam poprawę kondycji, dobre samopoczucie oraz uzyskanie założonych celów ponieważ jest to całkowicie bezpieczna forma aktywności fizycznej nawet dla osób, które od dłuższego czasu nie ćwiczyły.

Pilates Senior to program ćwiczeń , który pozwala poprawić kondycję fizyczną, opóźnić procesy starzenia, odzyskać wigor i energię. Poprawi wygląd Waszego ciała, wzmocni umysł, a co najważniejsze odciąży stawy!

Metoda Pilatesa stanowi doskonałe połączenie przyjemności wraz z wszechstronnym usprawnieniem ciała, a odpowiednio dostosowane ćwiczenia stają się panaceum na wszelkiego rodzaju dolegliwości.

Zajęcia Pilates to wspaniały trening dla całego ciała i duszy!

Cele zajęć Pilates Senior:

  • Wstrzymanie pogarszającej się sprawności fizycznej (prewencja upadków, zaburzeń równowagi, osteoporozy)
  • Zwiększenie pogarszającej się z wiekiem ruchomości i zakresu ruchu w stawach
  • Wstrzymanie pogarszającej się z wiekiem sprawności intelektualnej i ogólnej apatii
  • Walka z otyłością
  • Zmniejszenie tak częstych u osób starszych problemów z układem krążenia (choroba nadciśnieniowa, choroba niedokrwienna serca, choroba żylno-zakrzepowa itp.).
  • Wyrobienie postawy dbania o zdrowie (potrzeba aktywności fizycznej, diety, odpowiednich leków)
  • Wyrobienie nawyku regularnego wykonywania badań profilaktycznych i kontroli własnego zdrowia (ciśnienia tętniczego itp.)

Dla niektórych osób w podeszłym wieku ćwiczenia Pilates Senior jest jedyną formą aktywności fizycznej w jakiej mogą uczestniczyć!

SILNI LUDZIE POZOSTAJĄ MŁODZI, A CI KTÓRZY ĆWICZĄ REGULARNIE MOGĄ NAWET COFNĄĆ CZAS !!! RUCHU NIE MOŻNA ZASTĄPIĆ RZADNYM LEKIEM!!!

Sprawdź grafik i zapisz się na zajęcia.

Dla sportowców

Jesteś kolarzem ? Biegaczem ? Tancerzem? Jeździsz konno? lub grasz w tenisa? Pilates jest także dla Ciebie!

Pilates to nie tylko orzeźwiający trening ciała ale i umysłu. Pomaga działać bardziej w zgodzie ze swoim ciałem i stanowi doskonałą podstawę dla uprawiania sportu. Oto trzy korzyści które sportowcy czerpią z ćwiczeń Pilatesa:

1 -Pilates wydłuża mięśnie i zwiększa ich elastyczność niezbędną do efektywniejszego uprawiania różnych dyscyplin sportowych . Krótkie, masywne mięśnie są bardziej podatne na uszkodzenia. Wykonując naturalne, pełne ruchy ciała, na których opierają się ćwiczenia Pilatesa, zyskasz smukłe, długie mięśnie, które będą działać z siłą i szybkością. Ćwiczenia Pialtesa równie pozytywnie wpływają na ścięgna i więzadła , które są bardzo istotne dla wszystkich sportowców.

2 –Ćwiczenia Pilatesa wzmocnią Twoje „centrum” czyli mięśnie grzbietu, brzucha oraz ud i pośladków. Siła tych mięśni jest niezbędna dla utrzymania równowagi i stabilności ciała oraz zapobiegania upadkom i urazom . W rzeczywistości, mocne i elastyczne „centrum” stanowi podstawę prawie wszystkiego, co na co dzień robimy zaczynając od utrzymania prawidłowej postawy siedzącej w samochodzie, a kończąc na celnym rzucie do kosza lub przebiegnięciu maratonu. Ćwiczenia Pilatesa zmniejszają stopień zużycia kręgosłupa poprzez wykorzystanie głębokich mięśni brzucha . Joseph Pilates twierdził, że jesteś tak stary jak stary jest Twój kręgosłup. Wzmocnij więc swoje „centrum” aby mieć pewność, że będziesz cieszyć się sportowym stylem życia również w nadchodzących latach .

3 -Pilates poprawia wyniki sportowe ponieważ wpływa na całe ciało przyczyniając się do kształtowania zdrowego, silnego i zrównoważonego gorsetu mięśniowego. Podczas trenowania swojej dyscypliny sportowej codziennie powtarzasz ten sam schemat ruchowy lub nieznacznie go modyfikujesz. Wykorzystujesz do tego celu ciągle te same grupy mięśni przez co słabe mięśnie stają się coraz słabsze a mocne mięśnie coraz silniejsze . Unikaj tego braku równowagi mięśniowej i dbaj o swoje ciało jako całość wykonując ćwiczenia Pilatesa!

To są tylko trzy powody, które sprawiają, że ćwiczenia Pilatesa znajdują coraz szersze zastosowanie w sporcie. Wielu sportowców i klubów sportowych włączyło ćwiczenia Pilates do swojego treningu, jako trening wspomagający , bo wiedzą jakie nieocenione korzyści można czerpać z ćwiczeń metodą Pilatesa.

Sprawdź grafik i zapisz się na zajęcia.